Відновив свої маршрути унікальний гірський поїзд на Пелопоннесі.
В цьому році, буквально перед початком курортного сезону, після декількох місяців ремонту відкрилася унікальна залізнична лінія, що зв'язує Дьякофто на узбережжі затоки Корінфа і Калавриту в горах Північного Пелопоннесу.
Мова йде про маленькому потязі «одондотос», який обладнаний спеціальною системою зубчастої тяги, яка допомагає долати круті гірські спуски і підйоми. Звичайний залізничний склад з простим рейках не зміг би пересуватися в подібних умовах. Маршрут прокладений в тіснині гір, в ущелинах, печерах, вздовж скель, над гірськими річками; поїздка залишає незабутні враження від навколишнього пейзажу.
На першому поїзді з інспекцією відправився та заступника міністра транспорту та комунікацій Греції Міхаліс Бекирис. В ремонт дороги було вкладено близько 40 мільйонів євро, більша частина яких пішла на приведення в порядок численних металевих мостів в горах, за якими прокладена залізниця.
Цей незвичайний маршрут є історичною спадщиною регіону, а також має, звичайно ж, велике туристичне значення, будучи одним з найцікавіших залізничних маршрутів Європи.
Залізниця між Дьякофто і Калавритой була відкрита у 1896 році, ширина рейок складає всього 75 сантиметрів, що робить її самої вузької зубчастою залізницею в світі.
Довжина маршруту складає 22,4 кілометра, починається від самого моря і досягає висоти в 750 метрів. Тривалість поїздки рівно одну годину, за звичайним рейках поїзд рухається зі швидкістю 30-40 км/год, з зубчастим ділянок – 6-15 км/ч.
З понеділка по п'ятницю будуть виконуватися три маршруту в день в кожному напрямку, а по вихідних і святах – п'ять маршрутів.
Відправлення по робочих днях з Дьякофто в 08:54, 11:30, 14:13, з Калавриты в 10:06, 12:42, 16:23. По вихідним, відповідно, з Дьякофто в 08:54, 11:30, 12:48, 14:13, 15:31; з Калавриты – в 10:06, 12:42, 14:07, 16:23, 15:42. Карта маршруту доступна по посиланню. Ціна квитка визначена в 9,50 євро (туди-назад 19,50 євро).
За рішенням грецьких залізниць ОСЭ, можлива оренда поїзда для виконання маршрутів і в інший час.
Паралельно залізничній колії прокладена стежка, яка колись використовувалася місцевими жителями, а сьогодні вона включена в перелік міжнародних пішохідних маршрутів під номером Е4: підйом займає близько 7-8 годин, спуск – приблизно 6 годин.
Варто зауважити, що на початку квітня вийшов на рейки і ще один знаменитий грецький поїзд «Мундзурис», який возить туристів по горах регіону Піліо.
Залізнична лінія шириною всього 60 сантиметрів і перший паровоз були побудовані італійським інженером Эваристо де Кіріко в 1903 році, поїзд обслуговував лінію Волосся – Мильес.
У 40-х роках минулого століття німецькі окупаційні війська, залишаючи Піліо, зруйнували полотно. Після війни рейки були відновлені, і маршрут працював до 1971 року, поки не став економічно не вигідним.
У 1995 році було вирішено відновити залізницю для туристичних цілей.
На перші маршрути вийшли дивом збереглися два паровози, які справно відпрацювали до 2000 року, коли були замінені сучасними тепловозами, стилізованими під старовину.
Багато пасажирів, щоправда, просять повернути справжні паровози на лінію.
Маршрут проходить між селами Ано Лехония і Мильес серед незвичайної краси природи Піліо в горах серед платанів. Поїздка займає півтори години і користується великим попитом з боку як грецьких, так і іноземних туристів.
Сезон триває з квітня по жовтень по вихідним дням, в липні і серпні поїздки виконуються щодня.
Відправлення о 11-00 і повернення з Мильес 16-20. Квиток, який можна придбати і в Афінах, коштує туди-назад 12,90 євро для дорослих і 8,50 для дітей 4-12 років. Також є можливість орендувати весь поїзд для туристичних груп.
Так вартість оренди в цьому випадку становитиме 720 євро.